3 Kasım 2009 Salı

AKTİVİTE (1 ) İçinde ne var?

Sen yavaş yavaş oturmaya başlayıp eşyaları rahatlıkla tutabilir hale gelince sana bir süpriz çantası yapmaya karar verdim. Şimdilik nasıl bir tepki vereceğini merak ettiğim için oynamayı sevdiğin peluş oyuncaklarını ve tahta malzemelerini seçtim. Dokunma duyusunu tahta oyuncakların daha iyi uyardığını, bebeklerin duyularıyla algıladıkları her şeyin hafızıya kazındığını bir kitapta okumuştum. Bir sonraki süpriz sepetin daha farklı olacak. Merak, ilgi, heyecan duyularını uyandıracak ve bütün bunları, nesleleri incelerken kullanabileceksin. Tat alma (ilk dişininde çıkmasıyla bütün her şeyi ağzına götürerek), inceleme ve keşfetme (torbadan her çıkardığın nesneyi sağa sola evirip çevirerek), işitme (marakasını ve çıngırağını sallayarak), dokunma (özellikle kozalağa yaptığın gibi), koklama (bu konu ile ilgli bir şey koymamıştım bir sonraki süpriz sepetinde eklemek üzere bir kenara not aldım, gerçi seninde nesleleri kokladığını hiç görmedim belki vanilya yada kahve, lavanta gibi bişeyleri tuzluğun içine koyup koklama duyunu keşfetmeni sağlayabiliriz)
İşte deneyimlerinden örnekler:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder